Ticket #50 (closed Förbättring: fixed)
Förbättring av startmejlet för ny innehavare av pp-mejl
Reported by: | marten.fjallstrom@… | Owned by: | Todi |
---|---|---|---|
Priority: | major | Milestone: | |
Component: | PirateWeb | Keywords: | |
Cc: |
Description
Jag antar att något mejl går ut till den som får en ny pp-mejl? Där vill jag ha en länk till http://forum.piratpartiet.se/Topic131505-56-1.aspx
Change History
Note: See
TracTickets for help on using
tickets.
Ändrat. Meddelandet ser nu ut så här:
--
Hej,
det här är ett automatbrev som skickas ut eftersom du har fått en funktionärsroll i Piratpartiet och/eller Ung Pirat. Som en viktig del av att vara funktionär, så behöver du en mailadress under piratpartiet.se, för att kunna agera officiellt. Därför har du fått en sådan.
Din mailadress är xxx@….
Ditt login till servrarna är xxx@… (samma som mailadressen).
Ditt lösenord är satt till xxx. Inom kort kommer du att kunna byta det på PirateWeb.
Försök att börja läsa mail från den adressen så snart som möjligt; i vissa roller kan det hända att du redan står som lokal kontaktperson, när medlemmar letar.
Mailservern för POP3, IMAP och SMTP är mail.piratpartiet.se.
SMTP-servern kräver autenticering på utgående post; samma credentials som POP3- och IMAP-servern. SMTP-servern tar emot post från dig på PORT 587 (inte 25 som är standard). Detta behöver du ställa in under utgående post i ditt mailprogram.
Du kan också hitta bra information här: http://forum.piratpartiet.se/Topic131505-56-1.aspx
Hör av dig om du har några frågor!
Piratpartiet medlemsservice (automatbrev)