Ticket #539 (closed Förbättring: fixed)
"Fråga en pirat" på webbsidan.
Reported by: | Tommten | Owned by: | dansve |
---|---|---|---|
Priority: | minor | Milestone: | |
Component: | Hemsidan | Keywords: | chatt, service |
Cc: |
Description
http://www.telenor.se/published_images/chat-open.png En bild ungefär som den på hemsidan, fast det står "Fråga en pirat", där de som inte vet nåt om piratpartiet kan klicka för att ställa en fråga till en pirat.. Dvs, det är inte en allmän chatt för pirater, utan mer en liten ruta med supportservice för ickepirater som öppnas på piratpartiets hemsida. När någon kommer in och skriver nått blir det ungefär som den där fanfarprylen vi hade när det kom en ny medlem, så den pirat som finns tillgänglig som känner sig manad kan svara direkt.. Det är ju nästan jämt nån pirat vaken, det har man ju märkt.. Direktkontakt med en medlem är det bästa första intrycket man kan få. Det vet jag av egen erfarenhet, för det var precis det som imponerade mig först, även fast jag bråkade på med att gå in på webbchatten istället.
Change History
comment:2 Changed 15 years ago by dansve
En supportgrupp bildad http://forum.piratpartiet.se/Topic190768-532-1.aspx
Gruppen tittar på alternativa lösningar.
comment:3 Changed 15 years ago by dansve
- Owner changed from mini to dansve
- Status changed from new to assigned
Supportgruppen kommer att köra en provmånad med systemet Mibew Messenger (mibew.org) på http://support.piratpartiet.se/
Faller försöket väl ut kommer det säkerligen att permanentas.
Jag har tidigare pulat med supportchatt och skulle kunna ordna det rent tekniskt om någon annan vill hålla i projektet.