Ticket #751 (closed Defekt: invalid)
Ändra mailet vid utlöpt medlemskap
Reported by: | Gonte | Owned by: | Todi |
---|---|---|---|
Priority: | major | Milestone: | |
Component: | PirateWeb | Keywords: | |
Cc: |
Description
Efter avslutat medlemskap skickar vi ett mail men bl.a. infon:
"Om du ångrar dig och vill fortsätta vara med, så kan du enkelt gå med igen genom att skicka PP IGEN till nummer 72550 från din mobiltelefon med nummer X under de närmaste dagarna. (Det kostar fem kronor, och räknas som ett nytt medlemskap.)"
Det här misslyckas om personen angett sitt mobilnr med inledande landsnr istället för första nollan, systemet kan helt enkelt inte hitta rätt medlem.
Förslag på lösning:
Ändra texten till "...skicka PP IGEN [medlemsnr] till nummer 72550..."
Då täcker vi samtidigt upp dem som registrerat sig med hemnr istället för mobil och använder rent tekniskt en lösning som redan finns på plats.